mandag 15. september 2014

Ross´ Gull! // Rosenmåke!



I am now working on a scientific boat, doing a norwegian-russian study on how the ecosystem in the Barents Sea is doing. I am the bird observator on the ship, and therefore has to keep track on whats flying around when we are going from station to station.

Since I came on board the boat in Longyearbyen (Svalbard), it has mostly been Fulmars, Kittiwakes, Brünnich's Guillemots, Pomarine Skuas and Glaucous Gulls to see.  

But today i jumped out of my chair. An adult Ross Gull came flying by! 

This beautiful, but small gull breeds in the high arctic of northernmost North America and northeast Siberia. It is seldom seen, so this was a real treat. I am still on the boat, so more pictures will be coming your way.

Hope you enjoy the Ross´s Gull as much as I did.

// 

For tiden jobber jeg på en forskningsbåt, Johan Hjort, som gjør et norsk-russisk studie på hvordan det går med økosystemene i havene våre. På disse toktene på høsten er det ofte fuglekikkere med, og jeg fikk lov å være med denne gangen.

Siden vi forlot Longyearbyen (Svalbard) har det stort sett gått i havhest, krykkje, polarlomvi, polarjo og polarmåker.

Men i dag hoppet jeg virkelig ut av stolen. En voksen rosenmåke kom flyvende forbi!

Denne nydelige, men lille måken hekker i arktis i nordlige deler av Nord-Amerika og nordøst i Sibir. Den blir sjelden sett, så dette var virkelig en godbit. Jeg er ennå på båten, så flere bilder kommer etterhvert.

Håper bare du nyter rosenmåken like som jeg gjorde.

Håvard Eggen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar